Úvodná strana Úvodná strana Colné poplatky

Colné poplatky

Zásielky v rámci EÚ

Ak si objednáte tovar z jedného členského štátu EÚ do druhého, nemusíte sa obávať žiadnych colných poplatkov – v rámci jednotného trhu Európskej únie sa clo neúčtuje.

Objednávky mimo EÚ

Iná situácia nastáva pri dovoze tovaru z krajín mimo EÚ alebo naopak pri vývoze. V týchto prípadoch môže dôjsť k uloženiu colných poplatkov. Ich výška sa líši štát od štátu a závisí od celej rady faktorov (napríklad od povahy tovaru či jeho hodnoty). Z tohto dôvodu nie je možné vopred určiť presnú sumu. Ak potrebujete konkrétne informácie, odporúčame obrátiť sa na príslušný colný úrad vo vašej krajine.

Vrátenie zaplateného cla

Ak vám boli pri objednávke účtované colné poplatky, môžete požiadať náš zákaznícky servis o ich refundáciu. Podmienkou je, že clo najprv uhradíte a doložíte nám potvrdenie o zaplatení. So žiadosťou sa obráťte na info@lunzo.sk a pripojte všetky dostupné podklady, aby sme vám mohli vyhovieť čo najrýchlejšie.

Zrušenie objednávky a clo

Ak sa rozhodnete objednávku zrušiť a vrátiť tovar, clo vám, žiaľ, nemôže byť zo strany Lunzo vrátené. V takom prípade je potrebné obrátiť sa na miestny colný úrad, ktorý vám môže pomôcť s podaním žiadosti o jeho refundáciu.

Ak ste už clo dostali späť a následne vraciate samotný tovar, bude vám vrátená iba cena objednávky znížená o sumu zodpovedajúcu už vyplateným colným poplatkom. Pre prípad, že budete chcieť žiadať o vrátenie DPH na colnom úrade, radi vám vystavíme potvrdenie o vrátení tovaru.

Colné konanie a jeho vplyv na doručenie

Samotné colné konanie je súčasťou procesu dovozu. Vo väčšine prípadov prebieha rýchlo – počas niekoľkých dní. Môže sa však stať, že sa predĺži, napríklad ak je zásielka vybraná na dôkladnejšiu kontrolu alebo počas vyťažených období, ako sú Vianoce.

Je dôležité rátať s tým, že naše uvádzané dodacie lehoty nezahŕňajú čas potrebný na colné odbavenie.

Osobitné povolenia na dovoz

Niektoré výrobky podliehajú v cieľovej krajine špecifickým predpisom a ich doručenie môže vyžadovať osobitné povolenie. Ak k tomu dôjde, kontaktujte nás – pomôžeme vám s ďalším postupom. Za prípadné obmedzenia alebo zdržania z tohto dôvodu však Lunzo nenesie zodpovednosť.